Blog Om mig Kontakt Til salg

torsdag den 3. oktober 2013

Hoftedysplasi er vendt tilbage!!

Så synes jeg lige det er på tide med et indlæg ;)

Vi har i dag været til tjek med Vitas hofter!! ØV ØV ØV ØV det var en kæmpe knytnæve i ansigtet!! Vi forventede en undersøgelse, hvor vi fik at vide at hofte kernerne så bedre ud end sidst og var blevet mere tydelige på røngenbilledet! Det fik vi også, men vi fik også en anden besked!

Lægen startede undersøgelsen med at sige: "Den højre hofte, som vi har været lidt bekymret for ser desværre værre ud end sidste kontrol!" - Spørg lige om jeg lignede et spørgsmålstegn?!!! - Lægen begyndte at forklare og vise på billedet forskellen på Vitas højre hofte fra sidst og til nu. Den var ude af led og skålen var ikke dannet. Dette ville kræve enten regnbuestræk, gipsning eller anden form for skinne i måneder. Men mere præcis kunne han ikke være, da dette foregik på Rigshospitalet og Vita nu skulle overgå dertil!

Jeg fortalte lægen at det kom som en kæmpe overraskelse for os, det var han da ked at at hører at hans kollega ikke havde gjort tydeligt for os. Han slog lige op i journalen og sagde :" Men internt har vi i hvert fald ikke været i tvivl.!" Jeg var rasende indvendigt, over vi ikke var informeret! Samtidigt med jeg synes det er dybt frustreret, vi som forældre skal tage stilling til dette.

Jeg spurgte lægen hvad der ville ske, hvis vi ikke behandlede det. Så ville hun blive halt! (nå, ja men jeg har jo aldrig forventet at Vita ville komme til at gå normalt - så hvis hun er halt, men ikke har ondt - kan det så ikke være godt tænker jeg.) Men jeg har været 100 procent sikker på hun nok skulle komme til at gå.!!

Lige nu trøster jeg mig selv med at hun heldigvis ikke har ondt - men der følger godt nok mange tanker med når man får sådan en besked.
Vi sætter jo ikke bare Vita i stå med udviklingen ved at behandle hende for dette, men vi sætter hende tilbage i udviklingen.
Hvis man går halt, kan det så ikke være fint?
Hvordan skal vores hjemmetræning så foregå?
åhh..... nej kræver det nu flere måneders indlæggelse, fordi Vita er Vita!??
Hvordan skulle vi kunne være i lejligheden, med alle de ekstra hjælpemidler, der bliver behov for i sådan et behandlings tilfælde?
Findes der virkelig ikke noget andet der kan gøres, måske bare behandling om natten?
Måske jeg skal hører FHC, om de kan hjælpe!

En ny jagt er sat i gang her i skolegade, alt i mens vi gør klar til vores USA tur ;)

Heldigvis er Vitas far hjemme igen ;)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar