Blog Om mig Kontakt Til salg

onsdag den 6. februar 2013

Hvorfor faste sovetider i dagplejen??

Jeg sad igår aftes og læste lidt i en lille lukket facebookgruppe, jeg har meget kær. Der blev stillet et spørgsmål vedr. sovetider i DP: "Skal ungen bare "makke ret" og passe ind i skemaet fra start, eller er der rummelighed nok til en glidende overgang...?" Personlig kan jeg godt forstå at en dagepleje også har brug for en pause i løbet af dagen, men jeg synes bestemt også det er tankevækkende at man så tidligt skal forme barnet til at passe ind i et samfund der er så struktureret. Det fortsætter jo I børnehaven, vider i skolen, vidergående uddannelser for til sidst at passe ind på jobmarked! Hvorfor kan barnet ikke sove når det har brug for det?? Hvorfor skal barnet på noget tidspunkt passe ind, i dagplejerens behov? Er det en del af opdragelsen, så man passer ind og tager hensyn til andre og enlig et eller andet sted tilsidesætter sit eget behovlæs barnets behov?? Hvordan lærer man så grænsen så man ikke glemmer sig selv i en udviklingsproces?? Hvad tænker I ??

Ingen kommentarer:

Send en kommentar