Blog Om mig Kontakt Til salg

lørdag den 20. april 2013

Hørelse tjek!!!!

Hvor er jeg bare glad for jeg stolede på min intuition omkring Vitas hørelse. På Slagelse sygehus fik Vita høreapparater, men vi synes nu ikke hun hørte så dårligt, som lægen mente. Derfor spurgte jeg om at blive overflyttet til Gentofte og lægen der mente at der var ret meget væske på ørerne, som forsaget hørenedsættelse. Derfor indkaldte han Vita til indlæggelse på Rigshospitalet, til dræn og høremåling i narkose. Dette fandt så sted i torsdags. Det var 2 timer og 40 lange minutter hun var på operationsbordet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg vidste ikke hvor jeg skulle gøre af mig selv imens, men det kende I jo nok til ;)

Da vi sad på opvågningen med Vita, kom lægen og talte med os. Han kunne fortælle at der var meget ret tykt flydende væske på Vitas ører. Dette var nu fjernet og der var lagt dræn, herefter havde han lavet div. målinger. Uden at lægge hoved på blokken, ville han sige at Vita godt kunne høre. Han kunne i hvert fald måle hende ned til hviskende stemmer, men om hun kunne hører græsset gro, var han ikke sikker på!!!( det grinte vi lidt af;) Vi snakkede lidt frem og tilbage, jeg sagde blandt andet at det eneste vi måske synes Vita havde svært ved at høre var de dybe stemmer/toner. Lægen sagde så, ja det er ret typisk tegn for væske på ørerne. Hvorimod ved permanent hørenedsættelse var det de lyse stemmer/toner, som man ikke kunne hører. Så lærte jeg lige noget nyt ;)

Hun hører i hvert fald så godt, så det ikke er nødvendigt at bruge høreapparater!!!!! Jubbiiii siger jeg bare;) Dog ville han gerne se hende om 3 ugers tid på Gentofte, for lige at se om det havde hjulpet og at hun stadig hørte det samme. Han er den mest behagelige læge jeg nogensinde har mødt.

Vita var tydeligvis påvirket af alle de ting der foregik omkring hende og natten foregik med hun vågnede hver time. Og holdt sig vågne i flere timer forskudt på sen aften og nat, morgen. Der var virkelig også mange indlagte børn, vi fik ikke tilbudt nogen stue før halv 5 om torsdagen. Til gengæld valgte Vita at sove formiddags lur på 2 timer om torsdagen. Hvilket var godt, med alt den aktivitet der foregik omkring hende.

Nu er vi kommet godt hjem fra derfra og med en mindre bekymring i rygsækken ;) !! Alt gik heldigvis godt og hørelsen er fin!!



Vita ligger på opvågning, og er stadig ikke vågnet.


Efter 16 timer uden mad, er man ret sulten ;)


Vita med sin nye bamse Theo, som hun fik af trykfonden efter sin operation ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar